קופת גמל להשקעה

abstract-financial-freedom-still-life-assortment

קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה היא מכשיר חסכון פנסיוני חדש יחסית שהחל לפעול ב 2016 המאפשר לציבור החוסכים בישראל לחסוך ולהשקיע כסף פנוי או יתרות נזילות לטובת חסכון עתידי.
קופת גמל להשקעה מאפשרת לחסוך ולהשקיע כסף לכל מטרה ולכמה זמן שבוחר החוסך. ניתן לבצע משיכת כספים ממנה ללא קנסות, בכפוף לתשלום מס רווחי הון, או ולהמשיך לחסוך עד לגיל פרישה.

קופת גמל להשקעה למעשה הינה מוצר השקעה היברידי המאפשר לחוסך, בהתאם לשיקול דעתו, ליהנות משני העולמות

חיסכון נזיל לטווח קצר-בינוני

היתרה הכספית הצבורה בקופת גמל להשקעה ניתנת למשיכה בכל עת בו החוסך יבחר למשוך, ללא קנסות.

חיסכון פנסיוני לטווח ארוך

מעבר להיותה מכשיר חסכון נזיל, קופת גמל להשקעה מאפשרת לחוסך בה למשוך את היתרה הכספית שצבר בה לאורך השנים כקצבת פנסיה חודשית החל מגיל 60. הקצבה החודשית תהיה פטורה ממס

 

למי זה מתאים

קופת גמל להשקעה יכולה להתאים לכל חוסך בכל גיל. כל אדם המחפש להשקיע את כספו במכשיר השקעה נזיל או המעוניין לשפר את יכולת החסכון הכספי שלו לגיל הפרישה. חיסכון בקופת גמל להשקעה יכול לשמש הורים כמכשיר השקעה מצוין וייעודי לחסכון עבור הילדים.

 

תקרת הפקדה

בקופת גמל להשקעה קיימת תקרת הפקדה שנתית של 76,449 ₪ (נכון לשנת 2023), כלומר לא ניתן להפקיד יותר מסכום זה בשנה קלנדארית. תקרת ההפקדה היא עבור חוסך יחיד. ההפקדה יכולה להיעשות כהפקדה חד פעמית, מספר הפקדות בשנה, הוראת קבע או שילוב של אלה. אם ניקח כדוגמה משפחה של 5 נפשות הרי שהתא המשפחתי יכול להגיע להפקדות על סך 382,245 ₪ בכל שנה (לפי סכום תקרת ההפקדה נכון לשנת 2023)

 

רצף השקעה ודחיית מס

עם הצטרפותו, בוחר החוסך במסלול השקעה של קופת הגמל להשקעה שלו בהתאם לפרופיל הסיכון הרצוי ומתוך מגוון רחב של מסלולים. במידת הצורך ומכל סיבה שהיא, יכול החוסך לשנות את מסלול ההשקעה לפרופיל סיכון אחר מזה שבחר ובכך לשמור על רצף השקעה. משמעות הדבר היא שכל עוד לא נמשכו הכספים מהקופה החוסך לא חייב בתשלום מס על הרווחים, תקבולי הדיבידנד או תקבולי הריבית. דחיית המס למועד משיכת הכספים שקולה לתשלום מס מופחת.

 

בחירת מנהל ההשקעות

קופת גמל להשקעה מאפשרת לחוסך בה לבחור לא רק את מסלול ההשקעה אלא גם את הגוף המוסדי המנהל את כספי החוסך. בהתאם לשיקולי החוסך, ניתן לנייד את כספי הקופה מגוף מוסדי אחד לגוף מוסדי אחר ועצם הניוד נחשב כרצף השקעה השומר על זכויות החוסך ואינו נחשב כאירוע מס, כלומר גם בניוד של קופת גמל להשקעה מגוף לגוף דחיית המס נותרת בעינה עד למשיכת הכספים ע"י החוסך.

 

שנת המס 2023

כדאי לנצל את שנת המס הנוכחית שמסתיימת לה ממש בקרוב ולבצע הפקדה של כספים פנויים ויתרות נזילות לקופת גמל להשקעה. במידה ואין לכם קופת גמל להשקעה או שתרצו לפתוח קופת גמל להשקעה למי מהתא המשפחתי, ניתן לבצע פתיחה של קופת גמל להשקעה חדשה על שם החוסך ולהפקיד לשם כספים פנויים עד לתקרת ההפקדה.

 

שתף

תוכן נוסף בנושא..

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

חיפוש
ליווי פיננסי 360 מעלות

השאירו פרטים ונציגנו ישובו לעזור לכם בהקדם!

תכנון פיננסי ופנסיוני חכם